Nieuw servicecentrum
voor Lavans

Geplaatst op 04-07-2023 door Marloes Kempkens

Lavans opereert door geheel Nederland. Om de kernwaarden persoonlijk, betrouwbaar, gemak in ere te houden, kennen we al jaren buiten onze hypermoderne wasserij én hoofdkantoor een aantal servicecentra. Naast Apeldoorn, Diemen, Gouda, Hoogeveen en Roosendaal kwam daar onlangs een zesde servicecentrum bij: locatie Herten.  

Terug naar de basis   

Waarom zou je als bedrijf zo’n 40 minuten rijden van de hoofdlocatie een nieuwe vestiging openen? Simpel, bij Lavans heeft dit alles te maken met haar overkoepelende visie, missie en kernwaarden. Binnen de Lavansmuren werken we in klantenteams van 8 tot 12 collega’s, zodat we onze persoonlijke aanpak ook kunnen toepassen richting de klant. We merken dat kleine teams staan voor sociale controle, eenvoud en gemak, terwijl een groot team vaak zorgt voor complexiteit. 

Door het toevoegen van het zesde servicecentrum gaat Lavans terug naar haar basis. Niet de was staat bij Lavans centraal maar de mens. Dit geldt voor zowel de medewerkers als de klanten van Lavans. Door onze mensen hun eigen werk te laten organiseren, stijgt de motivatie en daarmee het resultaat. Er is geen dagelijkse controle, wel duidelijke afspraken en waar nodig ook sturing. Dit alles leidt tot een goede sfeer op de werkvloer. Mensen werken met plezier. Dat zie je terug in het contact met onze klanten en de zorg voor onze producten.  

Functioneel  

Lavans kent naast haar hoofdlocatie in Helmond, inclusief ons nieuwe servicecentrum Herten, zes servicecentra. Vanuit deze centra vertrekken servicemedewerkers richting de klant en zo kunnen ze een bepaalde regio bedienen. De servicecentra worden vanuit de wasserij bevoorraad met Lavansproducten. Servicemedewerkers brengen de schone producten naar de klant en nemen de vuile producten mee terug naar het servicecentrum, waarna de vuile was richting Helmond komt.  

Voor dit proces werken servicemedewerkers, accountmanagers en de commerciële binnendienst samen in verschillende klantenteams. Ieder servicecentrum bestaat uit 1 klantenteam: samen zorgen zij ervoor dat de juiste producten op het juiste moment bij de juiste klant worden geleverd en opgehaald. Dat vraagt om een intensieve samenwerking en goede communicatie. Maar betekent ook: samen successen boeken en samen verbeteren. Met het nieuwe servicecentrum in Herten, én vooral het kersverse klantenteam, hebben we als Lavans een mooie stap gezet voor onze persoonlijke aanpak en de toekomst van Lavans.   


Op de foto: een deel van ons team in Herten